Det är positivt, jag lovar




Jag är skivaffärs nörd. Jag är galen i, att gå in på Bengans eller Rocks. Innan jag visste att Bengans fanns gick jag så fort jag fick chansen till Rocks. ingen av mina vänner tyckte att det var speciellt roligt att gå runt i den lilla affären, den är inte speciellt mysig men det var den enda skivaffären jag visste och varje gång jag gick in för att titta kände jag lyckoruset i kroppen. Jag tror att jag alltid har tyckt att det varigt något speciellt med skivor, fast när jag var liten bestod det mest av ”Smurfhits” eller ”Eva och Adams sommarparty”.

2006 fick jag min iPod, min alldeles egna som jag köpte med mina egna pengar, jag bad min bror att lägga till musik och fick allt från himmel och jord. Men det jag mest lyssnade på var Lars Winnerbäck. Efter att jag fått all musik till min dator från min brors så hade jag det mesta, alla Lars Winnerbäck skivor som fanns då till och med extra grejor, mycket Håkan Hellström, Thåström, Säkert och till och med Ani DiFranco och mycket mer. Ytters lite hade jag i handen fysiskt och det var då jag började samla.

Det kändes kanske lite onödigt att köpa skivor som jag hade på datorn, så jag började samla på nya skivor. Men så märkte jag att jag inte alls hade alla Lasse skivorna och det var låtar från Håkan Hellström som jag ville ha.  Det var då jag på riktigt jag började köpa Lasse skivor. Jag har en grej att jag inte vill ha alla på samma gång. Jag vill inte köpa alla de fem skivorna som jag saknar med en gång, utan det ska ta tid. Jag ska känna lusten och det ska klia i fingrarna. Det ska nästan göra ont i kroppen efter att få hålla den i handen. Många gånger jag är i en skivaffär kan jag inte hålla händerna i styr och köper alltid något, antingen något jag velat ha länge eller något jag inte alls visste fanns.

Jag började med att jag ville skriva något annat så blev det såhär, men ändå så känns det mycket bättre !

Grattis till min katt som har namnsdag idag, jag älskar dig Doris ♥

:
Postat av: moa

Grattis Doris :D

2012-02-09 @ 08:14:02
URL: http://moaahlgren.blogg.se/
Postat av: Victoria

gud vad söt katt, kag älska katter och grattis doris i efterskott :D

2012-02-13 @ 11:08:57
URL: http://http://erikssonvictoria.blogg.se/

Det du ville skriva:

Vad du heter:
Kom ihåg mig då - Lars Winnerbäck

E-post:

URL/Din adress:

Skriv din text här:

Trackback
RSS 2.0